Dulux Festék Színek
Források Szinnyei József: Magyar írók élete és munkái I. (Aachs–Bzenszki). Budapest: Hornyánszky. 1891. On-line elérés
Maranatha! Uram, j�jj el! Dics�s�g �s h�la az �r�! J�zus Krisztus �l, �s v�r T�ged is. Szeretn�d �leted vezet�s�t �tadni J�zus Krisztusnak? Ak�r most itt is megteheted. ELRAGADTAT�S MI LESZ A VIL�GGAL? A v�laszt megkaphatjuk a pr�f�tai vil�gmisszi� sorozat alapj�n a BIBLIA seg�ts�g�vel. M�train� F�l�p Irma �r�sai THE RELATIONSHIP BETWEEN FAITH AND DEEDS Gazdag Istv�n �r�sai, tan�t�sai L�z�r s�rja Bet�ni�ban "Ha hiszel, megl�tod Isten dics�s�g�t. " (Jn 11:40b) J�zus a n�gy napja halott L�z�rt felt�masztotta Bet�ni�ban. Egy a sz�ks�ges dolog �LETRAJZOK, OLVASM�NYOK, �R�MH�R DALOK Makai Roz�lia: DROG, ALKOHOL, NIKOTIN VAN KI�T! OLVASM�NYOK FIATALOKNAK
S milyen hit �ltal? Arra meg a J�nos 3:16-ban tal�ljuk meg a v�laszt, mely szerint: "�gy szerette Isten e vil�got, hogy az � egysz�l�tt Fi�t adta, hogy aki hisz �benne el ne k�rhozzon, hanem �r�k �lete legyen. " Vagyis az �r J�zusba, mint Isten Fi�ba vetett hit �ltal. Akkor ezek ut�n m�r mindegy, hogy mik�nt �l�nk, mert m�r van mennyei hely�nk? Van valamilyen �sszef�gg�s hit�nk �s cselekedeteink k�z�tt? - K�rdezhetn� valaki. Van! Ugyanis a Jakab 2:14-20 verseiben a k�vetkez�ket tal�ljuk: "Testv�reim, mit haszn�l, ha valaki azt mondja, hogy van hite, de cselekedetei nincsenek? Vajon �dv�z�theti-e �t egyed�l a hit? Ha egy f�rfi vagy n�testv�r�nknek nincs ruh�ja, �s nincs meg a mindennapi kenyere, valaki pedig ezt mondja neki k�z�letek: Menjetek el b�kess�ggel, melegedjetek meg, �s lakjatok j�l, de nem adj�tok meg nekik, amire a testnek sz�ks�ge van, mit haszn�l az? Ugyan�gy a hit is, ha cselekedetei nincsenek, halott �nmag�ban. " Ami azt jelenti, hogy aki igaz�n hisz az �r J�zus Krisztusban, �s sz�v�be is h�vta �t, az term�szetesen �let�vel is szeretn� megdics��teni �t, hogy ez�ltal kifejezze �ri�si h�l�j�t nagy kereszt�ldozat��rt.
Milyen alapon �dv�z�lhet�nk? Legt�bben azt gondolj�k, hogy cselekedeteik alapj�n. Vagyis, ha nem lopnak, nem csalnak, nem �lnek, nem par�zn�lkodnak, viszont t�mogatj�k a szeg�nyeket, �rv�kat, �zvegyeket, betegeket, �s egyh�zukat; meg szeretettel hajolnak embert�rsaik fel�, engedelmeskednek feljebbval�iknak, stb; akkor "j�s�gukkal" ki�rdemelhetik az �dv�ss�get. T�bb ember vallom�s�t hallottam m�r, akik b�tran kijelentett�k, hogy �k olyan j�k, hogy val�sz�n�leg a Mennybe jutnak. Holott a Biblia vil�gosan kimondja, hogy cselekedetek alapj�n nem �rdemelhet� ki a mennybeli �r�k �let, mivel - minden j�tett�nk dac�ra - mindannyian b�n�s�k vagyunk (R�ma 3:23) s b�n�sen pedig nem mehet�nk be Isten orsz�g�ba. Hely�be, J�zusba - a b�n�nk�rt borzalmas kereszthal�lt szenvedett Megv�lt�ba - vetett hitre, s megbocs�jt� kegyelm�re van sz�ks�g�nk ahhoz, hogy a Mennybe jussunk. Vagyis, az Efezus 2:8 alapj�n: "Hiszen kegyelemb�l van �dv�ss�getek a hit �ltal, �s ez nem t�letek van: Isten aj�nd�ka ez; nem cselekedetekb�l, hogy senki ne dicsekedj�k. "
Munkái Disputatio theologico-critica tripartita naturae tvn Urim et Thummim, ad mentem Scripturae Sacrae, superatis heterogeneis opinionibus enucleandae consecrata. Lugdun. Batav. 1686. Disputatio theologica de virga Mosis. U. ott, 1687. Vita triumphans civilis, sive universa vitae humanae peripheria, ad mentem illustris herois et philosophi, D. Renati des Cartes, ex unico centro decta. Amstelodami, 1688. A szabados tudományoknak mesteréhez, philosophiának urához dr. -ához tiszt és tudós Vári Mihály uramhoz Krisztina szerelmes hajadon leánya égi tűz miatt esett szomorú halála felett vigasztaló levele. Kolozsvár, 1716. Kéziratban maradt: Utilitas pathematum animorum. Adversaria. (Ebben életét, tudományos utazásait és házi körülményeit írja le. ) Notationes in Petri Rami Logicam A. 1680. Vannak még magyar nyelven írt alkalmi imádságai és prédikációi is; továbbá egy elmélkedése, midőn id. Konta János gyógyítására Szónakba lovagolt; vegül egyéb írásai, melyek a korabeli történelem forrásai.
Ha pedig a m�sodik csoportba tal�ltuk magunkat, akkor maradjunk tov�bbra is odasz�ntak, im�dkoz�k, Igetanulm�nyoz�k �s engedelmesked�k; hogy egyre szentebb� alak�thasson Urunk �s egyre vil�gossabb� v�ljon hit�nk tetteinkben. S �gy Isten neve megdics��lj�n benn�nk �s �ltalunk. "�ldjon meg t�ged az �r, �s �rizzen meg t�ged! Ragyogtassa r�d orc�j�t az �r, �s k�ny�r�lj�n rajtad! Ford�tsa fel�d orc�j�t az �r, �s adjon neked b�kess�get! (Az �roni �ld�s 4M�zes 6:24-26) "A minden kegyelem Istene pedig, aki elh�vott titeket Krisztusban az � �r�k dics�s�g�re, miut�n r�vid ideig szenvedtetek, maga fog titeket felk�sz�teni, megszil�rd�tani, meger�s�teni �s megalapozni. �v� a dics�s�g �s a hatalom �r�kk�n-�r�kk�. �men. " (1Pt 5:10-11) Halleluja! Dics�rj�tek az Urat! "A kegyelem legyen mindazokkal, akik el nem m�l� szeretettel szeretik a mi Urunkat, J�zus Krisztust! �men. " (Efezus 6:24) �r J�zus, Te Gy�ztes vagy, Te vagy a Felt�madott. �ldott legyen szent Neved �r�kk�n �r�kk�! Mi m�r a felt�madott �r J�zus Krisztust v�rjuk.
Útközben Duklán 1690. január közepétől június 8-áig Zaboricky Sándor lengyel gróf parancsára fogságban volt, vasra verve, és II. Apafi Mihály erdélyi fejedelem közbenjárására szabadult ki. Először Galambos Ferenc udvari papja volt, azután 1703 körül kaposi prédikátorságra hívták meg; innen Dobóruszkára, majd 1707 októberében Varannó, 1713 körül Lasztóc, Nagytoronya, 1718-ban Bodrogkeresztúr, végül 1721 nyarán Debrecen hívta meg református lelkészéül. Munkái [ szerkesztés] Disputatio theologico-critica tripartita naturae tvn Urim et Thummim, ad mentem Scripturae Sacrae, superatis heterogeneis opinionibus enucleandae consecrata. Lugdun. Batav. 1686. Disputatio theologica de virga Mosis. U. ott, 1687. Vita triumphans civilis, sive universa vitae humanae peripheria, ad mentem illustris herois et philosophi, D. Renati des Cartes, ex unico centro decta. Amstelodami, 1688. A szabados tudományoknak mesteréhez, philosophiának urához dr. -ához tiszt és tudós Vári Mihály uramhoz Krisztina szerelmes hajadon leánya égi tűz miatt esett szomorú halála felett vigasztaló levele.
Azaz arra utal, hogy csak a sz�j�val vallja, hogy hisz J�zusban, de tetteivel az ellenkez�j�t bizony�tja. Mert ha hinne benne, akkor nem merne olyan gonosz lenni. Mivel a hit �s a cselekedet �sszef�gg!!! Vagy m�s sz�val: az igazi, �l� hit cselekedetekben nyilv�nul meg! Az viszont el�fordulhat, hogy - b�r komolyan hisz�nk J�zusban s teljesen oda is sz�njuk magunkat sz�m�ra, hogy tetteink �s hit�nk egybev�g� legyen; m�gsem vagyunk mindig tiszt�ban azzal, hogy mit kellene tenn�nk, vagy hogyan kellene d�nten�nk ak�r a mindennapi �letben, ak�r hossz� t�vban. Akkor viszont k�rdezz�k meg Urunkt�l im�ban - mint P�l apostol tette - mondv�n: "mit akarsz, hogy cselekedjem? " S � meg fogja valahogy mutatni, hogy mik�nt kell d�nten�nk �gy a mindennapi dolgokban, mint az �letbev�g�, �ri�si l�p�sekben. R� fog vil�g�tani sz�munkra, hogy mi a terve vel�nk; milyen aj�nd�kot sz�nt nek�nk; hol �s hogyan szeretn�, ha szolg�ln�nk szent nev�t. Illetve be fogja mutatni sz�munkra elh�v�sunkat �s k�ldet�s�nket.
8 (1984) 1983 Daniel Takes a Train 1982 Szigorított fegyház Dögkeselyü A 78-as körzet - A választás (1982) 1981 Védtelen utazók Ballagás 1980 Gyümölcsoltó Boldogasszony Özvegy Kismartonné Vasárnapi szülök Brigádtag 1979 Égigérö fü Florist Vakáció a halott utcában Party Gyenisné 1978 Cigánykerék Révészné 1977 Psevdonim: Lukach Zalka anyja (as I. Bodis) Ékezet Budapesti mesék 1975 Az idök kezdetén 1974 Tomorrow Pheasant (uncredited) Makra Jelbeszéd Auntie Rózsi A törökfejes kopja A szerelem határai 1973 Egy kis hely a nap alatt T. felesége Tüzoltó utca 25. Rózsika A magyar ugaron 1972 Voyage with Jacob Jelenidö Mózesné, Irén 1970 Krebsz, az isten Baloghné 1969 Palm Sunday 1952 Morzsa Mari (Short)
A Wikipédiából, a szabad enciklopédiából. Apáti Miklós ( Debrecen, 1662. január 4. – Debrecen, 1724. december 24. ) protestáns prédikátor Élete Atyja, Apáti Miklós 12 évig városi tanácsos, anyja Melius Juhász Péter prédikátor leánya volt Alsóbb tanulmányait szülővárosában végezte. 1681 -ben vétetett fel a tógátusok közé s két év múlva az ötödik, a következő évben a negyedik osztály tanítójává tétetett. 1685. június 8-án Hollandiába indult és Leyedenben két évet töltött. 1687. szeptember 28-án Amszterdamban is megfordult, ahol Misztótfalusi Kis Miklóssal találkozott, aki az általa ott nyomatott Bibliának és más szent könyveknek behozatalát reá bízta. Sok viszontagságok után, melyeket Apáti maga írt le, Lengyelországon és Erdélyen át ért hazájába a reá bízott könyvekkel együtt. Utközben Duklán 1690. január közepétől június 8-áig Zaboricky Sándor lengyel gróf parancsára vasra verve szenvedett fogságot és II. Apafi Mihály erdélyi fejedelem közbenjárására szabadult ki. Előbb Galambos Ferenc udvari papja volt, azután kaposi prédikátorságra hívták meg; innen Dobóruszkára, majd Varannó, Lasztóc, Toronya, Keresztúr, végül Debrecen hívta meg református lelkészéül.